WTOREK 24.03.2020

WTOREK 


Witam Was Drogie Dzieci ! Bardzo dziękuję za wszystkie zdjęcia Waszych rysunków - są tak piękne i kolorowe, że od razu zrobiło się miło i wesoło 😍 Zapraszam Was do zabawy                         z dzisiejszymi zadaniami. Na pewno świetnie sobie poradzicie !!!


Dzisiaj dowiecie się dlaczego rośniecie. Popatrzcie na siebie i pomyślcie czy może ostatnio należało wyjąć z szafy jakieś wasze ubrania, które stały się za małe. Rękawy w bluzach zrobiły się za krótkie a spodnie sięgają tylko do kostek, buty zaczęły Was cisnąć i trzeba było kupić nowe  w większym rozmiarze. Poszukajcie w albumach swoich zdjęć kiedy byliście młodsi i mniejsi ?
Jak myślicie czy Wasi Rodzice i Dziadkowie też byli kiedyś mali ? Może uda Wam się zobaczyć zdjęcie z ich dzieciństwa :)

Język polski


Otwórzcie elementarz do języka polskiego na stronie 38 i przeczytajcie głośno tekst autorstwa Zofii Staneckiej pt. "Olbrzymy i krasnoludki". 

Odpowiedzcie na pytania:
1. Kto był najniższy a kto najwyższy w klasie o której przeczytaliście ?
2. Kto jest najwyższy a kto najniższy w Twoim domu? 
3. Czy wiesz ile masz wzrostu ? Zmierz i zapisz  - sprawdzisz za rok czy coś się zmieniło. 


Jak myślisz, czy człowiek rośnie przez całe swoje życie ? Kiedy rośnie najszybciej ? Czy może się zdarzyć, że niskie dziecko będzie wysokim dorosłym ? Czy wiesz jakie części ciała rosną przez całe życie?

Przeczytaj tekst "Mały, duży, największy..." na stronie 39. Znajdziesz tam odpowiedzi na podane pytania. 
Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronach 48 i 49 i uzupełnij je. 

Rozejrzyj się po swoim pokoju i domu: znajdź po 10 małych przedmiotów oraz dużych. 


Matematyka 

Przygotuj miarkę i zmierz wzrost wszystkich domowników. Jeśli nie wiesz jak zrobić to poprawnie spójrz na rysunek w zeszycie ćwiczeń z języka polskiego na stronie 50, zadanie 6 ( dodatkowo w ramce znajduje się ciekawa informacja 😉)

1. Zapisz w zeszycie z matematyki temat " Potrafię mierzyć długości". Zapisz wzrost domowników od najniższego do najwyższego. 
2. Oblicz (zapisz obliczenie w zeszycie) ile centymetrów różnicy jest pomiędzy osobą najwyższą a najniższą
3. Zmierz 10 wybranych przez siebie przedmiotów w domu (np. stół , drzwi, zabawki itp). Zapisz ich długości. Pamiętaj o zapisie "cm".
Połącz je w pary i oblicz różnicę (różnica to wynik odejmowania). 

Przykład:
krawędź biurka 100 cm
krawędź krzesła 45 cm
100 cm - 45 cm = 55 cm 

4. Zadanie dodatkowe - poćwicz mnożenie. Weź dwie kostki do gry i rzucaj nimi jednocześnie. Pomnóż liczbę oczek z jednej kostki przez liczbę oczek z drugiej kostki i zapisz obliczenie w zeszycie. 
Przykład  
Jeżeli nie masz kostek możesz przygotować dwa zestawy karteczek z cyframi od 1 do 6 i losować je. 


Na zakończenie zabawa. Przypomnij sobie gdy bawiliśmy się w klasie w piratów. Poszukaj rolki po ręczniku kuchennym i ozdób ją tak by wyglądała jak piracka luneta 🙋




Jeśli masz ochotę możesz też pograć (posłuchaj rytmu, użyj kredek lub ołówków)




Miłego dnia 

* w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa Covid-19,  zajęcia w szkole zawieszone zostają  do 10.04.2020
* jeżeli nadal pojawiają się u Państwa problemy z zalogowaniem się do e-dziennika,  proszę usunąć pliki cookies z historii przeglądarki



Komentarze

Popularne posty