PIĄTEK 24.04
PIĄTEK
Dzień dobry Drogie Dzieci. Dziś już ostatni dzień naszej nauki zdalnej w tym tygodniu. Mam nadzieję, że daliście sobie ze wszystkim radę.
Edukacja polonistyczna i społeczna
Dziś będą nam potrzebne części 3 z języka polskiego. Będziemy zdobywać nową wiedzę (a może już to wszystko wiecie?) dotyczącą tematu, który bardzo lubicie - o ZWIERZĘTACH
Otwórzcie elementarze część 3 na stronach 74-75 i przeczytajcie wiersz Wandy Chotomskiej pt. "Dlaczego ciele ogonem miele?"
- Opowiedz treść wiersza (wskaż głównych bohaterów)
- Jakie przypuszczenia miały zwierzęta co do przyczyny "mielenia ogonem"?
- Dlaczego ciele ogonem miele? 😉
Otwórzcie zeszyty ćwiczeń na stronie 80 i rozwiążcie zadanie 1.
Zauważyliście na pewno, że w wierszu pojawiło się wiele zdrobnień. Niektóre nazwy pisane są za pomocą zmiękczeń z kreseczką u góry (ś, ć, ń) a inne z pomocą litery "i" (si, ci, ni)
Zapiszcie notatkę
Zapamiętaj !
Jeśli spółgłoska miękka jest na końcu wyrazu wtedy w liczbie pojedyńczej zapisujemy zmiękczenia z kreseczką, a w liczbie mnogiej kreseczkę zamieniamy na „i” np.: dłoń- dłonie , słoń- słonie, struś-strusie.
Spójrz na obrazki i zastanów się w jaki sposób zapiszesz nazwę. Wybierz po jednym wyrazie z każdej planszy i zapisz go w zeszycie (plansz jest 8 ale jeśli chcesz możesz zapisać więcej wyrazów) Podkreśl kolorem zmiękczenie.
Sprawdź swoją wiedzę podczas rozwiązywania quizu.
Edukacja plastyczna
Proponuję Wam wesołą zabawę związaną z treścią wiersza, który dziś przeczytaliście. Narysujcie na kartonie duże cielę bez ogona. Ogon zróbcie z kilkunastu kawałków włóczki lub sznurka i przymocujcie do jego końca plastelinę. Zamknijcie oczy i próbujcie przykleić ogon we właściwym miejscu.
Wychowanie fizyczne
W ramach zajęć ruchowych wyjdź w weekend na spacer i poobserwuj przyrodę 😇
Dla chętnych
Zeszyt ćwiczeń z języka polskiego część 3.
- strona 80, zadanie 2 - naszym zadaniem jest zastąpić zdrobnienia nazw zwierząt ich nazwami dorosłymi i zapisanie powstałego przysłowia.
Pierwsza podpowiedź to "bardzo przebiegły". Znajdujemy pasujące określenie "chytry jak lisiątko" i zmieniamy jego formę.
Zapisujemy
chytry jak lis - bardzo przebiegły
- Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronach 82 - 83 i wykonaj zadania "Sprawdzam siebie" - możesz rozłożyć sobie wykonanie zadań na kilka dni.
Komentarze
Prześlij komentarz