PIĄTEK 24.04

PIĄTEK 

Dzień dobry Drogie Dzieci. Dziś już ostatni dzień naszej nauki zdalnej w tym tygodniu. Mam nadzieję, że daliście sobie ze wszystkim radę.

Edukacja polonistyczna i społeczna 

Dziś będą nam potrzebne części 3 z języka polskiego. Będziemy zdobywać nową wiedzę (a może już to wszystko wiecie?) dotyczącą tematu, który bardzo lubicie - o ZWIERZĘTACH 


Otwórzcie elementarze część 3 na stronach 74-75 i przeczytajcie wiersz Wandy Chotomskiej pt. "Dlaczego ciele ogonem miele?"

  • Opowiedz treść wiersza (wskaż głównych bohaterów)
  • Jakie przypuszczenia miały zwierzęta co do przyczyny "mielenia ogonem"?
  • Dlaczego ciele ogonem miele? 😉
Otwórzcie zeszyty ćwiczeń na stronie 80 i rozwiążcie zadanie 1

Zauważyliście na pewno, że w wierszu pojawiło się wiele zdrobnień. Niektóre nazwy pisane są za pomocą zmiękczeń z kreseczką u góry (ś, ć, ń) a inne z pomocą litery "i" (si, ci, ni)

Zapiszcie notatkę

Zapamiętaj !

Jeśli spółgłoska miękka jest na końcu wyrazu wtedy w liczbie pojedyńczej zapisujemy zmiękczenia z kreseczką, a w liczbie mnogiej kreseczkę zamieniamy na „i” np.: dłoń- dłonie , słoń- słonie, struś-strusie.



Spójrz na obrazki i zastanów się w jaki sposób zapiszesz nazwę. Wybierz po jednym wyrazie z każdej planszy i zapisz go w zeszycie (plansz jest 8 ale jeśli chcesz możesz zapisać więcej wyrazów) Podkreśl kolorem zmiękczenie.










Sprawdź swoją wiedzę podczas rozwiązywania quizu.





Edukacja plastyczna 

Proponuję Wam wesołą zabawę związaną z treścią wiersza, który dziś przeczytaliście. Narysujcie na kartonie duże cielę bez ogona. Ogon zróbcie z kilkunastu kawałków włóczki lub sznurka i przymocujcie do jego końca plastelinę. Zamknijcie oczy i próbujcie przykleić ogon we właściwym miejscu.

Wychowanie fizyczne

W ramach zajęć ruchowych wyjdź w weekend na spacer i poobserwuj przyrodę 😇


Dla chętnych
Zeszyt ćwiczeń z języka polskiego część 3. 
  • strona 80, zadanie 2 -  naszym zadaniem jest zastąpić zdrobnienia nazw zwierząt ich nazwami dorosłymi i zapisanie powstałego przysłowia. 
Pierwsza podpowiedź  to "bardzo przebiegły". Znajdujemy pasujące określenie "chytry jak lisiątko" i zmieniamy jego formę.
Zapisujemy
chytry jak lis - bardzo przebiegły







  • strona 80, zadanie 3. Za zadanie mamy utworzyć rodziny wyrazów. Robiliśmy już podobne ćwiczenia w szkole, jeśli jednak nie pamiętasz ------> obejrzyj film 



    • Jeśli masz drukarkę, wydrukuj i wklej do zeszytu 


    • Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronach 82 - 83 i wykonaj zadania "Sprawdzam siebie" - możesz rozłożyć sobie wykonanie zadań na kilka dni. 








    Komentarze

    Popularne posty