Wtorek 09.06
WTOREK
Witam Was serdecznie, dziękuję za wszystkie fotografie prac. Wspaniale wykonujecie zadania. Bardzo proszę o zdjęcia Układu Słonecznego wykonane w taki sposób aby też Was było widać. Wstawimy Wasze prace na stronę internetową szkoły.
Edukacja polonistyczna
Otwórz niebieski elementarz na stronach 62 - 63. Obejrzyj ilustracje i przeczytaj informacje o atrakcjach turystycznych w Polsce. Czy chciałbyś/chciałabyś wybrać się do któregoś z wymienionych miejsc?
Czy słyszałeś / słyszałaś kiedyś takie określenia jak północ, południe, wschód i zachód? Może kiedy jechaliście na wakacje głos z nawigacji wskazywał Wam drogę np. jedź 5 kilometrów na północ. Spójrz na mapę naszego kraju i odczytaj gdzie znajdują się wymienione kierunki.
Czy wiesz jak możesz łatwo określić kierunki w Twojej okolicy? Obserwuj słońce - tam gdzie rano wschodzi jest wschód a tam gdzie wieczorem zachodzi jest zachód.
Do określania kierunków świata służy ludziom róża wiatrów. Z pewnością pamiętasz ją ze szkoły - jest naklejona na podłodze w patio :)
Uzupełnij zadanie w zeszycie ćwiczeń - strona 74, zad. 1
Edukacja matematyczna
Wczoraj poznałeś / poznałaś jednostkę miary - metr. Dziś poznasz kolejną jednostkę jaką jest kilometr - w skrócie km.
Zapisz w zeszycie notatkę, narysuj kolorową ramkę i zapamiętaj
1 cm = 10 mm
1 m = 100 cm
1 km = 1000 m
Otwórz zielony elementarz na stronie 61. Spójrz na zadanie 1. Jeden tunel ma długość 600 m a drugi 400 m
600 m + 400 m = 1000 m
Wiemy już, że tysiąc metrów to jeden kilometr więc
600 m + 400 m = 1 km
Pomyśl i zapisz w zeszycie co możesz zmierzyć za pomocą
- milimetrów
- centymetrów
- metrów
- kilometrów
Zapisz po minimum dwa przykłady np. za pomocą km można zmierzyć odległość od Krasnegostawu do Lublina a za pomocą milimetrów można zmierzyć długość kolczyka.
W zeszycie rozwiąż też zadanie 2 z elementarza.
Dla chętnych
Zadanie dla dociekliwych matematyków KLIK
Miłego dnia :)
Komentarze
Prześlij komentarz