PONIEDZIAŁEK 06.04

PONIEDZIAŁEK 


Dzień dobry moi kochani uczniowie :) Mam nadzieję, że miło spędziliście weekend 
i złapaliście choć odrobinę wiosennego słoneczka. 
Dziś zapoznamy się z  wierszem, którego bohaterem jest wróbelek. A jaki miał zawsze humor? Przekonajcie się sami :)



Na początek .....
zachęcam Was  do udziału w ogólnopolskiej akcji "Kartka dla medyka".  Polega ona na narysowaniu rysunku, laurki lub pracy według własnego pomysłu. Celem jest podziękowanie wszystkim pracownikom służby zdrowia za ciężką pracę w tak trudnym czasie. Proszę sfotografujcie swoje prace i przyślijcie do mnie zdjęcia. 



Edukacja polonistyczna 

Otwórzcie proszę zeszyty i zapiszcie temat lekcji.



Otwórzcie elementarze na stronie 59 i przeczytajcie wiersz jak zawsze dwa razy. Jeden raz głośno, zwracając uwagę na znaki interpunkcyjne. Jeden raz w ciszy skupiając się na treści wiersza. 




Odpowiedz na pytania 

1. Wymień powody do radości jakie miał wróbelek?
2. Dlaczego wszystko cieszy wróbelka? Poszukaj odpowiedzi w tekście.
3.Kto to jest optymista? Jak się zachowuje?


Zapisz w zeszycie notatkę
Dookoła notatek narysuj ramki w barwach jakie kojarzą Ci się z pesymizmem 
i optymizmem. 




Kim Ty jesteś? Optymistą i patrzysz z radością w przyszłość czy może pesymistą i skupiasz się na niepowodzeniach?
Jeżeli zdarzy Ci się być pesymistą, nie martw się.
Optymizmu można się nauczyć! 
Każdy ma prawo być smutnym i mieć gorszy dzień ale zawsze pamiętaj, żeby odnaleźć coś dobrego w każdej sytuacji. Po pochmurnym dniu w końcu zawsze zaświeci słońce 😊

Przeczytaj poniższe wypowiedzi. Zastanów się kto mógł to powiedzieć optymista czy pesymista.

1. Pada śnieg, na pewno się przeziębię.
2. Pada śnieg, ulepię bałwana i będę się świetnie bawił.
3. Idziemy do kina, na pewno film będzie nudny.
4. Jedziemy na wycieczkę, na pewno będzie bardzo wesoło. 
5. Jutro kartkówka z matematyki, na pewno się nie nauczę i dostanę złą ocenę. 
6. Jutro kartkówka z matematyki, pouczę się i dostanę dobrą ocenę.
7. Dostałem złą ocenę, jestem do niczego.
8. Dostałem złą ocenę, nic się nie stało następnym razem pójdzie mi lepiej. 

Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 68 i uzupełnij zadania 1, 2 i 3. 


Edukacja matematyczna

  • Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 24. Dzisiaj będziemy rozwiązywać zadania z treścią. Rozwiąż tyle zadań ile jesteś w stanie. Aby dobrze wykonać zadanie ----> przeczytaj kilkukrotnie jego treść. Będzie Ci też łatwiej je zrozumieć  jeśli wykonasz sobie rysunek pomocniczy.  Jeśli nie wiesz jak wykonać  zadanie, przyślij do mnie zdjęcie. Wspólnie sobie poradzimy 😉


  • Przyszła pora na sprawdzenie wiedzy 😉 Kartkówka dla Rodziców. Wymyśl i zapisz przynajmniej 2 zadania z treścią i daj do rozwiązania komuś z domowników. Sprawdź poprawność wykonania zadania i wystaw sprawiedliwą ocenę.

W wolnym czasie zachęcam do pogrania w grę planszową ----> znajdziesz ją na stronach 78-79 w swoim zeszycie ćwiczeń. Wytnij monety i banknoty z ostatnich stron i graj do woli. Później schowaj pieniądze, będą nam jeszcze potrzebne. 






Wychowanie fizyczne

Ćwicz wygibasy a po ćwiczeniach zaproponuj Rodzicom pomoc w wykonaniu prania (posortuj rzeczy według koloru i zapytaj domowników co zrobić w dalszej kolejności; 
nie zapomnij o włożeniu złożonych, wysuszonych ubrań do szafy)



Edukacja muzyczna 

Posłuchaj piosenek związanych z Wielkanocą







Czytam z klasą lekturki spod chmurki
W ubiegłym tygodniu szukaliście swojego ulubionego wiersza Jana Brzechwy lub Juliana Tuwima. 
Wykonajcie sylwetę głównego bohatera wybranego utworu, który przeczytaliście. Sylweta musi stać
 i być trójwymiarowa. Zróbcie zdjęcie i wyślijcie mi, może być po świętach 😉


Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia 
Dziś jest dobry dzień !!!




Komentarze

Popularne posty