ŚRODA 15.04

ŚRODA

Dzień dobry Drogie Dzieci. Myślę, że wszyscy odpoczęli podczas świątecznej przerwy i możemy zacząć już naszą zdalną naukę. 

Edukacja polonistyczna 

Dziś nauczymy się pisać opowiadanie. Wiecie już doskonale jak powinien wyglądać opis - pisaliście go już kilkukrotnie. Zawiera on zawsze wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Opowiadanie wygląda bardzo podobnie. Nie opisujemy jednak wyglądu (tak jak w przypadku opisu) a wydarzenia (może to być  jakaś przygoda, która się wydarzyła z Waszym udziałem). 
Otwórzcie zeszyt do języka polskiego i zapiszcie temat lekcji. Domyślam się, że przez okres wolnych dni dłonie się rozleniwiły więc dziś poćwiczymy pisanie. 


Otwórzcie niebieskie elementarze na stronie 60.
  • Macie przed sobą ilustracje przedstawiające dziewczynkę w różnych sytuacjach. Przyjrzyjcie się dokładnie każdej ilustracji. Spróbujcie opowiedzieć przygodę jaka spotkała dziewczynkę. Obok każdej ilustracji znajdują się pomocnicze wyrazy, które możecie wykorzystać podczas opowiadania. 


  • Kiedy opowiedzieliście wydarzenia przedstawione na każdej z ilustracji ----> spróbujcie połączyć opowiadanie w całość (być może zrobiliście to już od razu). Zauważcie, że pytania pomocnicze znajdujące się nad ilustracją dzielą naszą wypowiedź na 3 części. 

  1. Od czego się zaczęło?  Jest to początek naszego opowiadania czyli wstęp. 
  2. Co się wydarzyło później? Opowiadamy tutaj wszystkie wydarzenia, całą historię jaka miała miejsce. Jest to rozwinięcie
  3. Jak skończyła się historia?  Co wydarzyło się na samym końcu, możemy także napisać co my o tym myślimy. Jest to zakończenie.

Widzicie już, że opowiadanie to coś z czym już niejednokrotnie się spotkaliście. Kiedy opowiadaliście Rodzicom co wydarzyło się w szkole lub koledze czy koleżance jak spędziliście weekend ----> to właśnie jest OPOWIADANIE. 


Przepiszcie teraz informacje z obrazka poniżej. Narysujcie kolorową ramkę, użyjcie wielu kolorów. Jeżeli macie drukarkę, możecie obrazek wydrukować i wkleić do zeszytu.



Otwórzcie elementarze na stronach 76 - 77. Znajdują się tutaj kolejne ilustracje również podzielone na 3 części: wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Opowiedzcie ustnie wydarzenia, skorzystajcie z pytań pomocniczych (są zapisane nad ilustracją). 

Opowiadanie to opowiedziana słowami jakaś historyjka. Teraz musimy ją tylko zapisać. 
Spójrzcie na stronę 77. W górnej części kartki znajdują się pytania dzielące opowiadanie na 3 części, które już doskonale znacie. Autor podręcznika rozpoczął już nasze opowiadanie
i zapisał: "Było pogodne wiosenne popołudnie".

Przeczytajcie wszystkie zdania znajdujące się pod czerwoną kreską. Zastanówcie się do której części opowiadania pasują. Ułóżcie je w odpowiedniej kolejności i zapiszcie całe opowiadanie w zeszycie.

Edukacja matematyczna

Otwórzcie zeszyty ćwiczeń na stronie 25 i wykonajcie zadanie 2. W każdej ramce znajdują się zakupy. Waszym zadaniem jest obliczyć ich koszt. Zacznijcie od pierwszej ramki w której znajdują się 3 słoiki z dżemem. Doskonale wiecie, że aby obliczyć cenę jednego słoika należy podzielić całą kwotę przez ilość słoików  30 zł : 3  = 10 zł. 
Wiemy już, że jeden słoik z dżemem kosztuje 10 zł. Patrzymy na  kolejną ramkę. Mamy w niej 2 słoiki z dżemem i 1 pojemnik z miodem. 
2 słoiki dżemu to 10 zł + 10 zł = 20 zł. Całość zakupów to 24 zł. Zapisujemy takie działanie 24 zł - 20 zł = 4 zł. Wiemy już, że miód kosztuje 4 zł. 
Obliczcie koszt zakupów we wszystkich ramkach. Oczywiście jeżeli potraficie wykonać obliczenia w pamięci - nie musicie ich zapisywać. 

Wykonajcie także zadania 5 i 6 ze strony 26 (niektórzy z Was już wykonali wcześniej te zadania). Poćwiczcie mnożenie i dzielenie 

Wychowanie fizyczne 

Po świątecznym lenistwie należy się troszeczkę rozruszać 😃 Ja też ćwiczę z Wami 😏😄😄





Na dziś to już wszystko. 
Do jutra !!!
Miłego dnia 🙋





Komentarze

Popularne posty